5 Ekim 2012 Cuma

Çınar'ın Uykusu



Bebeğim uyudu, hemencik buraya kaçıp, nasıl uyuttuğumu yazmak istedim..

Aslında Çınar 3 aydır bu şekildi uyuyor..
Ee artık anlatayım..

Çınar'ın uykusunun düzene girmesi için öncelikle yavaş yavaş emzirmeyi azalttım, ve sonunda kestim, zaten süt yetersiz geldiği için çok zor olmadı.
Ancak eğer emzirmeye devam etseydim herşey çok daha zor olacaktı, çünkü gece uyanıp emerek uyuyor geri yatağına yatırıyordum.
Karnı acıksada, acıkmasada uyanıyordu.Zaten biberondanda süt veriyorduk.
Aslında gece süt bile içmeden uyuyabilmesi lazım ama olmuyordu, sütü içene kadar ağlıyordu.
Uyanmasının sıklığı gecede 5-6 defaydı, bazende daha fazla.
Gerçi şimdide farklı değil, yine çok uyanıyor..

Uyku eğitimi diye araştırınca bir çok yöntem buldum.
Geneldede bilinenleri okudum bende.
Hiçbiride uygulanabilecekmiş gibi gelmedi bana.en azından bizim için.
En sonunda bu kitapla tanıştım, ve böylece karar verip uygulamaya başladım..


 
 
Kim West tarzı uyku eğitimi deniliyor..
Çınarı ayağımda sallıyordum önceleri, bazı geceler ayağımdan inmeyi isteyip ağlıyordu..
Yani kendiside istemiyordu artık ayakta sallanmayı.
Geceleri artık sallamıyorum, ama gündüz malesef halen ayakta sallanıyor.Bunada şükür.:)

Böylece uygulamaya başladık.
Uykusunun geldiğini anlayınca yatağına yatırıp yanındaki sandalyede oturuyor ninniler söylüyorum.
İlk geceler kalkıyor, ağlıyor, emziğini atıyor, bağırıyordu.
Bazen kucağıma alıp sakinleştirip, bazende almadan yavaşta tekrar yatağına yatırıyorum.
İlk geceler, yaklaşık 30- 40 sefer ayağa kalkıyor tekrar yatırıyordum.
Şimdilerde artık yatırıyorum, belki 3 belki 5 sefer ayağa kalkıyor.
Malesef yatağına yatırıp odadan çıkamıyorum halen, yanında ninni söylüyorum.
Eevveeettt Çınar böylee uyudu diye seviniyoruz..,Daaaa
dasıı şuki gece kalkmaları halaaa bitmiyor.
En az 3-4 sefer uyanıyor.2 defa biberonla süt içiyor geri uyuyor..
Sabaha kadar bazı geceler kaç kere uyandığımızı bilmiyoruz, sabah saat 6-7 gibi (ben sersem bir şekilde) (Çınar bütün enerjisiyle) uyanıp güne başlıyoruz..
Gündüzde 1 saat uyursa süüpperr mutluyum düşünün yani :))


Bu arada Çınar'ın elinde minik bir uyku arkadaşı var.
Onunla oynayarak uyuyor..
Bebeğinizin uyku arkadaşı olmasını sağlayın derim, büyük yardımı oluyor
Biz olması için uğraşmadık aslında Çınar kendisi elinden düşürmedi tavşanını, şimdide o olmadan aslaa uyutamıyorum, heryerde yanımızda.:))
Minik tavşanım işte böyle uyuyor.tatlı huzurlu uykular bebeğim..:)






Hiç yorum yok:

Yorum Gönder