28 Aralık 2012 Cuma

Limonlu Tatlım


 Bu tatlının ufak bir hikayesi var kızlar.
Ablam yaklaşık 16 sene kadar önce inanılmaz güzel bir pasta yapardı, bende bayıla bayıla yerdim.Sonra ablam evlendi  daha azda olsa yapmaya devam etti, e ben yine yerdim.Sonra 4 defa taşındıkları için bu tatlı- pasta tarif kitabını bulamaz, tatlıyıda yapamaz oldu.Onca sene yapmasına rağmen aklında nasılda tutmadıysa bilemiyorum.Sürekli kızardım ablama birşeyler karıştır, uydurda tekrar yap pastayı diye..

Sonrasında ben eşimin ablasından bir tatlı tarifi aldım iki sene kadar oldu.Oda bir arkadaşında  beğenince, tarifini almış ama daha hiç yapmamış.( hatta ben yapıp götürdüğümde çok beğendi, tarifi senden almıştım deyince şaşırdı ) :) Ben tatlıyı daha 3 ay önce ilk defa yaptım. Ve çok sevindim.Artık bir yaptım, tam yaptım diyebilirim, o günden sonra her misafire yapar oldum.
Kısacası yıllar önceki pastanın tadını buldum çok mutluyum :)

Tatlı severler, çok hafif olan bu tatlıyı kesinlikle yapmalısınız.Mesela yılbaşı gecesi güzel bir alternatif olabilir.

Malzemeler :

10 yemek kaşığı   toz şeker
1     "          "          un
1     "          "          mısır unu
1     "          "          buğday nişastası
1 limonun kabuğu
1     "           suyu    
3 su bardağı su
1 yemek kaşığı margarin


Yapılışı :
 Margarin hariç bütün malzemeler tencerede karıştırılarak kaynatılır. Muhallebi kıvamına gelince  margarin eklenip birazcık daha kaynatılır.Son olarak borcama bisküvi, muhallebi şeklinde sırayla dökülür.


 



 
Muhallebinin kıvamı çok yoğun olmuyor, "aaa bu sulu oldu" diye un eklemenize gerek yok, o donduğunda güzel oluyor.
 

 
 
 

 
Soğuduktan sonra limon dilimleri ile süsleyip afiyetle yiyebilirsiniz. Biz Çınarla öyle yaptık :)
 
 
 
Müsaadenizle, bir fotoğrafta akşam yemeğimizden gelsin istiyorum.
 
 
Nam naammm naammm barbunlar. Tabağımın yanındaki parçalanmış balıklar babası tarafından Çınar için hazırlandılar. E tabii balıklarda afiyetle yendiler.
 
Sevgiler herkeze :)
 
 




 




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder