29 Mart 2013 Cuma

Cilt Sorunu - Kilo Sorunu - Kişisel Bakım - Sitem


 Maalesef uzun süredir cildimle ilgili sorunlar yaşıyorum. Yüzümde genellikle de burun çevremde büyük sivilceler çıkıyor. Hamileliğimden sonra oluşmaya başladı.. Çınar'la birlikte evde olmak, yorgunluk, stres ve kendimle fazla ilgilenmediğimden kaynaklandı galiba.  Öncelerden sivilcelerin çıkmasını  sorun etmiyordum, sonradan çoğalmaya başlayınca çok fazla kafama takıldı.
Ben kendime sıkıntı ettikçe de çoğaldılar..
En büyük sıkıntı ise sivilceler pek normal değil...Çıkınca 10-15 gün şişkin bir şekilde durup, sonra kendiliğinden şişkinlik iniyor..Fakat orada iz bırakarak gidiyor.
 Yüzümde şu anda çok fazla sivilce izleri var.
Kasım ayında, kendi doktorumla görüşüp, bir cildiyeye gideceğimi söyledim. Doktorumun da önermesiyle artık bir cilt doktoruna gitmeye başladım. Beş aydır düzenli kontroller yapılarak bolca kremler kullanmaya başladım. İşte onlar ...


- Doktorla ilk tanıştığımda clindoxyl jel ve azelderm kremi kullanmaya başladım.
  Clindoxyl jeli sabah, azelderm kremi gece sürüyordum.

- İkinci kontrole gittiğimde, bunların yanına  antibiyotikli olan nadixa krem eklendi.
  Artık sabahları iki tane krem sürmeye başlamıştım.


 


- Şubat ayındaki kontrolde Avene ürünlerine başladım. 
  Cleanance Gel ve Triacneal kremi kullanmaya başladım.Kremlerimi temizleme jeliyle yüzümü yıkadıktan sonra sürüyorum.
  Triacneal krem, güneş kremi ile desteklenmeliymiş, şimdiye kadar kullanmadım güneş olmadığı için. Artık onuda kullanmaya başlayacağım. Yine Avene ürünü olmalıymış.

- Son gittiğim kontrolde iki kremi kullanmayı bırakıp, başka bir kreme başladım. Aknilox Jel.. Bu kremde antibiyotikli bir krem.  Kokusu uhu gibi aynı, sürerken gözlerimi bile çok yakıyor...

- Birde haftada 2 defa Nivea nın peelingini uyguluyorum.. 

Şu anda, sabah aknilox jel, akşam nadixa, gece triacneal kullanıyorum. Her defasında da cleanance ile yıkıyorum...

Etkileri:
Yüzümde yaklaşık 2 aydır sivilce oluşmuyor.
Kremlerin beklenen etkisi, yüzümdeki izler kızarıklığa dönüştü.
Sürüldüklerinde hepside yüzde yanma hissi veriyor.

Bu arada tam olarak kesin şundan oluyor denilemiyor.. Klasik bilinen bir sürü nedenlerden birisi olabilir. Stres, yeme bozukluğu, asitli içecekler, tatlılar, kullanılan makyaj malzemeleri vs..


Şimdi bütün bunları neden mi yazdım ???

İnsanların beni her görmelerinde "aaa yüzüne ne olmuş"  " aa kızarmış" " ama çok kötü olmuş yaa" gibi söyleyenler için yazdım.. Öncelerden insanların düşünceleri ve çıkan sivilceler canımı çok sıkar, bütün keyfimi kaçırırlardı.
Artık hiç bir şey umurumda değil, çıkan sivilce de insanların bakışları da..
Bu kremlere başladığımdan bu yana 1 belki 2 defa fondöten kullandım.Artık sadece göz makyajı yapıyorum..

Dikkat ettiyseniz başlıkta kilo sorunu yazıyor..Siz öyle yazdığıma bakmayın, aslında bu benim için bir sorun değil.
Kendimi zayıf veya kilolu bulmuyorum. Buda bana "aaa sen kilomu verdin?" " canım yaa çok zayıflamışsın" diyenler için.
Hamile kalmadan önce 54 kiloydum. Hamileliğim boyunca 13 kilo aldım. Çınar doğduğunda 1,5 ay içinde 50 kilo oldum.( buradan Çınar'ın ne kadar zor bir bebek olduğunu anlayın).
Şu anda 53 kiloyum.Yorgun olduğum anlarda, yüzüme bakan kilo verdiğimi düşünüyor.

Kısacası her şey yolunda arkadaşlar. Artık ben hiç bir şeyi sıkıntı etmiyorum, sizde etmeyin.
Ben kendimi beğeniyorum ve seviyorum.
Ve birisine bir şey söylemek istiyorsanız, önce birazcık empati kurun, sonra konuşun.Ben öyle yapıyorum, her konuda...

üff yazarken yoruldum :))
Sevgiler :)


12 yorum:

  1. ayy beni de yoruyor böyleleri canım çok haklısın.başkasının kilosunu görünüşünü muhabbet konusu yapan insanlar (ki %99.9u kadındır) hep itici gelmiştir bana.
    Bazılarına göre dış görünüş herşeyden önce geliyor ve kendi kusurlarını örtmek için başkalarının görüntüsüyle ilgili çıkarımlarda bulunarak rahatlıyorlar.işin kötü yanı ne kadar komik duruma düştüklerinin farkında bile değiller...)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok haklısın canım, bir söz varya "kadının kadına yaptığını başkası yapmaz" diye çok doğru..
      Birde, illaa birşey söylemeleri gerektiğini düşünüyorlar herhalde, ya aa kilomu aldın, kilomu verdin, saçınımı kestirdin vs söyerler.Huy edinmişlerdir o tipler işte :) sevgiler o kuzuyuda öp lütfen :)

      Sil
  2. Aaa :( Keşke Boteco'dayken konuşsaydık bu konuda.. Benimde aynen bu sorunum var ama benimki alerjiden :(
    Çok haklısın en rahatsız olduğum konu insanların konuşma.. aaa noldu senin cildin çok güzeldi bunlarda ne yok şöyle yok böyle.. daha da moral bozmaktan başka bi işe yaramıyorlar.. huff..
    Umarım ikimizin de sorunu yakında geçer ^^

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım inş bir gün bir araya gelip bolca sohbet ederiz.
      İnsanlar karşısındakinin düşünlerini umursamadan konuşuyorlar..
      Ben gerçekten artık aldırış etmiyorum, sende öyle yap canım, hiç kimseyi takma kii sivilcelerde çoşmasın.. İnş geçerler, sevgiler canım..

      Sil
  3. Güzellik bence önemli olan iç güzellik sanırım, sence??? Öpüyorum o güzel yanaklarını...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet canım gerçek olan bu aslında..Hatta en önemlisi iç güzellik.. Saol canım bende öpüyorum :)

      Sil
  4. bu izli sivilce olayı zordur bilirim 4-5 sene önce ben de yaşadım birsürü krem ilaç kullandım fakat roaccutanne kullandım son çare o geçirdi, tabi psikolojiyi bozuyor, zaten sivilcelerden moral bozuk her gören ayy yüzüne noldu falan filan diyor, izler az da olsa kaldı tabi ama çaresiz değil kimysal peeling var lazer var. Üzme canını insanlar nedense kusurları pat diye söylemekten zevk alıyorlar çözüm üretmiyorlar da sadece kusur odaklılar:))) doktoruna danış istersen roaccutane'yi uygun görürse verir belki
    sevgiler cnm

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım evet o ilacı biliyorum, yakinen kullanan kuzenlerim oldu. Fakat ilacın kullandığın dönemdeki etkilerinden çok ileriye dönük çok fazla yan etkileri olduğunu biliyordum bu yüzden kullanmayı istemedim. Bir çok ülkede kullanımı yasak satışı olmayan bir ilaçmış.
      Birde ilk defa tedaviye başlandığı için ilk kremlerle başladık bakalım inş geçerler. teşekküederim desteğin için :) sanada geçmiş olsun canım sevgiler ..

      Sil
  5. sıcak rüzgarlı bir günde yüzüm haşlanmış alnım şişmişti..herkes soruyordu aa yüzüne ne oldu diye,yolda yürürken herkes bana bakıyordu ve ben çok utanıyordum sonra düşündüm ki ömürlerinin sonuna kadar yüzlerinde lekelerle yaralarla yaşamak zorunda olan insanlar vardı ve benim ki geçici bir durumdu..onları düşünerek kendimi teselli ettim ve bundan sonra kimseye yüzünde gözünde bir şey olduğunda aa bu ne? ne oldu gibilerinden soru sormamaya karar verdim. bu arada saçımda olan beyazları ben de görüyorum her seferinde aa saçların beyazlamış diyen arkadaşlara burdan selamlarımı iletiyorum:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynen öyle aslında halimize şükretmeliyiz, allah kimseye çaresi olmayan dert vermesin... Haaa dimi ama çok komik sanki biz hiç aynaya bakmıyoruz.. Saolsunlar iyiki söylenidiz demek lazım :D sevgilerr

      Sil
  6. Bence maşallahınız var. İnsanların her şeye ama her şeye karışmaları beni çok üzüyor doğrusu, gereksiz görüyorum böyle şeyleri. Ben yeniden Maşallahınız var diyorm herkes sizin durumunuzda olmak ister kilo açısından kusura bakmasınlar kıskanmışlar diye düşünüyorum. Neyse öte yandan halen daha ben de sivilce sorunu yaşıyorum zaman zaman çıkıyor izleri de kalıyor maalesef ama şimdilik o lekeleri yok etmek için hiç doktora gitmedim. Az da olsa izleri var benim de. Her yeni kozmetik ürünü aldığımda da çıkabiliyor özellikle nemlendirici ağırlıklı bir ürünse.. Sizin de en kısa sürede onlardan kurtulmanızı dilerim. Gelişmeleri paylaşırsınız:) Sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkürler çok naziksiniz :)utandırdınız beni.. Evet kozmetik ürünleride aslında dahada coşturuyor, en kalitelisi bile yapıyor..sizede geçmiş olsun teşekkürler, sevgiler :)

      Sil