15 Mart 2013 Cuma

Sosyete Mantısı - Pirinç Unlu İncirli Kek


Hem çay davetlerinde, hemde bizim gibi akşam yemeklerinde bile yenilebilecek lezzetli kolay mantı.  Sosyete mantısını, eşimde bende çok severiz, dün akşam çorba sonrası afiyetle yedik. Ee tabiki miniğimiz de bir taneyi sadece yoğurtla yedi, salçalısını sevmedi :)

Bir çoğumuz da biliyordur aslında, ama yinede bilmeyenler için tarifini yazayım.

Malzemeler:
-yufka
-kıyma
-kuru soğan
-maydonoz
-karabiber ve tuz

Üzeri için:
-yoğurt
-sıvıyağ
-salça

Yufka hariç bütün malzemeler sotelenir. Dörde bölünmüş yufkaların geniş kısımlarına iç harc eklenerek yuvarlanır. Gül böreği görüntüsünde oluyor, üzerine yumurta ve birazcık yoğurt sürüp fırında pişirilir. Servis sırasında üzerine yoğurt ve salçalı sos gezdirilir. afiyet olsun :)



Bugün de meyveye elini bile değemeyen kuzu için incirli kek yaptım.Meyve yedirmenin yollarından biriside yoğurt içine eklemek.Veya bir kaşık meyve, bir parça kek  vererekte yediriyorum.Biraz kandırmaca oluyor ama ne yapayım hiç yememesinden iyidir.. Eline almadığı için halen püre halinde yedirmek zorundayım.

Yemek konusunda Çınar için "ooo iyi maaşallah çok güzel yiyor" deniliyor  genelde,  ama aslında işine geldiğini yemeyi seviyor.Mesela eline bir dilim börek, kek ver asla hayır demez. Köfteye hele hiiiiçç hayır demez.Ama sebze yemeklerini yedirmede zorlanıyorum. Kahvaltıdaysa peyniri tek asla yemez, mutlaka reçel, bal veya pekmez eşlik edecek.Zeytin, domates, salatalık vs yemez....Kısacası işine geldiği gibi, bizde zorlamıyoruz, inş zamanla hepsinden yiyecek ..

İşte bu kekte kuru incir yedirmek için yapıldı :)

Tarifi benim her zamanki tarifim aslında.. Sadece un yerine pirinç unu koydum, içine minik doğradığım incirleri ekledim, ve malzememi azaltarak küçük kapta yaptım ( özellikle şekeri azaltın)..Geçenlerde yine yapmıştım, gerçekten güzel oluyor, incirli deneyin derim.



Kuzum bir dilim yedi ve uyudu ne mutlu bana işte :)

sevgiler :)

8 yorum:

  1. Yum yum yumm.. Çınar yemiyorsa ben yemeğe hazırım bana verebilirsiniz :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :) Böyle şeyleri hiç kaçırmaz hemencik yer,, ama senin içinde hazırlarız gel sen :)

      Sil
  2. bayılırımmm sosyete mantısına ınan bana suan olsa 10 tane yerım :)) ellerıne emegıne saglık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bende bayılırım, gerçektende başlayınca 10 tane yenilir yanii.:)

      Sil
  3. annem birgün dedi ki sosyete mantısı yapıcam size sosyete mantısı yapıcam size sonra tuttu börek yaptı ve hala yapacak bunu ona göstermem lazım :D artık yapmalı ellerine sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :)) Canıımm yaa sen gel ben sana hemcik yapıvereyim :)

      Sil
  4. mantıyı çok severim...
    en pratik halide böyle...
    ellerine sağlık canım...

    YanıtlaSil
  5. Ba yı lı rımmmm :)
    Sevgiler

    YanıtlaSil