4 Eylül 2013 Çarşamba

Mahlepli, Sirkeli Minik Simit ve Çubuklar...

 
 
Sadece tarif !!!
 
Yapmanızı şiddetle tavsiye ediyorum, bu minik simit ve çubukları.
Aslında çok eskiden bu yana yapılan bir lezzet..
Bir çoğunuz biliyordur belki..
Bilmeyenler için tarifini yazayım :)
 
 
 
 
 
 
 
Malzemeler:
- 1 paket margarin ( oda ısısında beklemiş olmalı, yumuşak)
- 1 yumurtanın sarısı ( beyazı üzerine eklenecek)
- yarım çay bardağı sirke
- 1 paket kabartma tozu
- 3 yemek kaşığı pudra şekeri
- 1 tatlı kaşığı mahlep
- bir tutam tuz
- biraz susam
- biraz çörek otu
- alabildiği kadar un
 
Üzerlerini süslemek için:
- susam
- çörek otu
- yumurtanın beyazı
 
Yapılışı:
Malzemeleri bu kadar çok okuyunca gözünüz korkmasın sakın..Aslında oldukça kolay..
 
- Bütün malzemeler yoğurulup, istenilen şekil verilir..
Margarin, yumurtanın sarısı, pudra şekeri, mahlep, sirke, kabartma tozu, tuz, susam, çörek otu ve un.
- Önce yumurtanın beyazına, sonra susam ve çörek otuna batırılır.
- Önceden ısıtılmış fırında, 190- 200 derece  arasında 15 dk kadar pişirilir.
 
Ve afiyet olsun :)
 
Not ( Bim den alınan çubukların aynısı diyebilirim...Hatta ondan daha az yağlı..)
Yağ demişken, genellikle bütün kurabiye, tatlı vs. için 1 paket margarin denir yaa hep... Hııhh işte ben onu her zaman yarım paket kullanırım..Bundada öyle yaptım.. Asıl tarif 1 paket ama yıllardır, yarım kullanırım..Siz nasıl denemek isterseniz.
 
 
 
 

 
   
Ben simit, baklava dilimi ve Çınar'ın kolay yiyebilmesi için çubuklar yaptım :)
Kolayca 3 çubuk süt eşliğinde afiyetle yenilip, öğle uykusuna yatıldı..
Hatta kıpırdanmalar başladı bile, artık uyanıyor miniğim :)
 
Oyun vakti geliyor, ben kaçayım :)
 
 afiyetle kalın..
Sevgiler.

 


6 yorum:

  1. elıne sağlık cok guzel olmuslar

    YanıtlaSil
  2. çok güzel gözüküyorlar elinize sağlık :) bu arada blogumda bi çekiliş var bekliyorum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim, mutfağı ve tuzluları seviyorsanız deneyin sizde, pişman olmazsınız :)
      Geliyorum ziyaretinize :) sevgiler..

      Sil
  3. mahlep inanılmaz bir lezzet veriyor kurabiyelere,pastanedekiler gibi olmuş ellerine sağlık :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet bende çok seviyorum simitin mahlepli halini, teşekkür ederim :)

      Sil